[O2] Błąd 16555 na gazie

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • _Tomek
    Classic
    • 2018
    • 0

    [O2] Błąd 16555 na gazie

    Odkurz w pewnych warunkach jest zawsze, tylko nie jest czarny :idea:

    Chyba ze mam/mialem dwa popstute auta z DPFem :lol:

    BTW. W S2 lewa koncowka wydechu jest tak czysta, ze mozna jej test bialej rekawiczki zrobic, prawa jest lekko zakurzona :lol:
  • _Tomek
    Drive
    • 2014
    • 58

    #2
    [O2] Błąd 16555 na gazie

    Na początek wszystkich witam bo jestem tutaj nowy
    Posiadam skodę octavię 2 z 2008 r. Silnik 1.6 MPI 102 KM z tego co wiem to BSE Dołożyłem jakieś 4 miesiące temu gaz z wtryskami Halla. Od pewnego czasu borykam się z problemem błędu 16555 Korekcja mieszanki FT, Bank 1 - uboga mieszanka (system to lean) Wyjście nie zamyka się /zwarcie do plusa.
    Na benzynie jest wszystko w porządku - błąd nie wyskakuje, natomiast po przełączeniu na gaz pojawia się zaraz. Co dziwne nie od razu wywala check na blacie. Tak jak np. dzisiaj testowałem po przejechaniu 20 km na benzynie zero błędów, po przejechaniu kolejnych 20 km już na gazie błąd na VAGU jest, ale check się nie pali. Z reguły pojawi się za jakiś czas.
    Pierwsze co przyszło na myśl mojemu mechanikowi to sonda lambda. 600 zł. bo to 5 przewodów wyskoczyło z mojego konta Jakie było moje zaskoczenie jak dalej wywaliło błąd. A jaką miał minę mechanik jak się okazało, że może się okazać, że sonda była dobra - ehh. :evil:
    Tak w skrócie mój problem - może macie jakieś pomysły ??

    Komentarz

    • Maicroft
      Moderator
      S_OCP MemberModeratorr
      • 2004
      • 25757
      • Audi

      #3
      Regulacja LPG sie klania, jak na benzynie jest wszystko ok.

      Nie wiem co to za wtryski, ja znam wtryski Hana. Kto to montowal ??

      Jak ja lubie jak ktos w ciemno wymienia, zamiast zadac sobie trud i sprawdzic jak dziala sonda na benzynie, jakie sa korekty krotko i dlugoterminowe, a potem porownac to z praca na LPG. A biorac pod uwage fakt, ze wywala blad po chwili, oznacza to czesto tyle, ze korekta krotkoterminowa stoi praktycznie zaraz po przelaczeniu na +25% co skutkuje checkiem.
      Spritmonitor.de

      Komentarz

      • _Tomek
        Drive
        • 2014
        • 58

        #4
        Właśnie jestem dzisiaj umówiony z gaziarzem. Może i Hana - gaziarz twierdził, że w przypadku tych silników trzeba założyć coś lepszego, bo może siać błędami. Gaziarz - nie gość z ulicy - ma swój warsztat - znam kilka samochodów od niego z okolicy na gazie i generalnie gość sumienny i dobry w swoim fachu.

        Co do wymiany sondy to jestem lekko załamany bo wydałem kupę kasy i byś może na darmo. Co do sprawdzenia jak działa sonda to raczej nie sprawdzał, bo diagnoza trwała 2 minuty.
        Eh coraz ciężej o dobrego fachowca

        Mógłbyś uściślić tą wypowiedź " ze wywala blad po chwili, oznacza to czesto tyle, ze korekta krotkoterminowa stoi praktycznie zaraz po przelaczeniu na +25% co skutkuje checkiem."

        Komentarz

        • Maicroft
          Moderator
          S_OCP MemberModeratorr
          • 2004
          • 25757
          • Audi

          #5
          Blad jest stad, ze korekta jest poza granicami normy.

          Norma to jest od -25% mieszanka bogata do +25% mieszanka uboga.

          Ktory kanal za to odpowiada w 1.6 nie mam pojecia. Czesto sa to kanaly 6-7 albo jakis w zakresie 30-34
          Spritmonitor.de

          Komentarz

          • _Tomek
            Drive
            • 2014
            • 58

            #6
            Rozumiem, że mówisz o kanały przy badaniu CFI3. Sprawdzę jak podjadę do mechanika - tym razem przycisnę go konkretniej.

            Na razie dziękuje za pomoc - dam znać co po wizycie z gaziarzem.
            Pozdrawiam

            Komentarz

            • Maicroft
              Moderator
              S_OCP MemberModeratorr
              • 2004
              • 25757
              • Audi

              #7
              Ja znam tylko sprawdzone takie narzedzie do diagnostyki aut grupy VAG.

              VCDS lub salonowy VAS.

              Inne urzadzenia tez powinny miec podglad wartosci mierzonych
              Spritmonitor.de

              Komentarz

              • _Tomek
                Drive
                • 2014
                • 58

                #8
                No wizyta u gaziarza była szybka jak ilość uciekającego paliwa z baku.
                Zrobił fachura kalibrację i lekko podniósł dawkę paliwa. Skasował błąd i kazał jeździć. Po powrocie do domu błąd 16555 ponownie wystąpił, ale już nie było treści "Wyjście nie zamyka się /zwarcie do plusa.". Dziwnym jest, że na początku błąd pojawił się w systemie, ale nie było go na blacie - jak poprzednio - czyli te 25% zostało przekroczone.
                Gaziarz oświadczył jeszcze, że wymiana sondy nie była potrzebna - więc mam do sprzedania sondę lambda 5 kablową. :wink:

                Komentarz

                • Maicroft
                  Moderator
                  S_OCP MemberModeratorr
                  • 2004
                  • 25757
                  • Audi

                  #9
                  A czemu gaziarz nie reguluje na korety, brak czasu, niewiedza, niechec :?: :roll:

                  Z tego co piszesz dalej jest lipa :diabelski_usmiech
                  Spritmonitor.de

                  Komentarz

                  • _Tomek
                    Drive
                    • 2014
                    • 58

                    #10
                    Lipa dalej - masz racje
                    Już przez telefon mi gaziarz powiedział, że ma gdzieś jechać więc się nieco spieszył. Podjechałem do kumpla który ma kabelki pod sekwencję i sprawdziliśmy jak to wygląda - oczywiście nic nie zmieniałem.
                    Mapa gazowa i benzynowa wyglądają prawie identycznie - jedynie w dolnych zakresach jest lekko gazowa odchylona.
                    Nie wiem czy to pomoże, ale gdzieś czytałem, że przy gazie musi być przepustnica czysta itd. więc dokonałem małego czyszczonka. Skoro ten błąd może być od wszystkiego więc chwila czasu mnie nie zbawi.
                    Jutro zmieniam sondę na starą i dzwonie do gaziarza.
                    Chyba, że macie jakieś inne pomysły ??

                    Komentarz

                    • k-pax
                      Drive
                      • 2013
                      • 96
                      • Octavia I combi (1U5)
                      • BFQ 1.6 MPI 102 KM

                      #11
                      Witam
                      Wprawdzie mam O1 ale z tym samym silnikiem (instalacja Stag z wtryskami hana). Gdy u mnie wywaliło błąd zbyt ubogiej mieszanki to podjechałem do mojego gazownika-magika i wykonaliśmy jazdę po Krakowie. Podczas jazdy gazownik na lapku delikatnie ręcznie skorygował mapę (trochę wzbogacił) aby nie przegiąć w drugą stronę. Od tego czasu (około 12 miesięcy) wszystko w porządku. Zastanowiłbym się czy nie podjechać do kogoś innego bo wśród gazowników może 1% zna się na rzeczy a ten Twój zaraz zaleci wymianę kolejnych części
                      Pozdrawiam.
                      k-pax

                      Komentarz

                      • _Tomek
                        Drive
                        • 2014
                        • 58

                        #12
                        Dzięki za podpowiedź. Pracuje w Krakowie więc jeśli to nie problem podaj proszę namiary do tego magika gazownika to jak się ten już nie spiszę to podjadę do niego.
                        Jeśli masz podobny silnik to przy okazji podpytam - moje auto na gazie jest dużo słabsze - też tak masz ??

                        Komentarz

                        • yunior81
                          RS
                          • 2010
                          • 1657
                          • Octavia I (1U2)
                          • BFQ 1.6 MPI 102 KM

                          #13
                          _Tomek, Wydaje mi się, że chyba nie trafiłeś na dobrego gazownika, który do końca wie co robi. Poszukaj innego lub podjedź do jakiegoś polecanego w twojej okolicy niech rzuci okiem nie tylko na sterownik ale i prawidłowy montaż.
                          Jazda na PB i LPG powinna wygladać tak samo.

                          Komentarz

                          • _Tomek
                            Drive
                            • 2014
                            • 58

                            #14
                            O fak - to mnie załamałeś teraz kolego. Na gazie nie dość, że jest słaby jak cholera - czasami brakuje go już na 3 biegu pod górę - to jeszcze spalanie np. na 1 biegu mam 99,9 l/100 - chwilowe.

                            Dzwoniłem dzisiaj do mojego gazownika i stwierdził, że po podniesieniu dawki na max. na pewno będzie dobrze i kazał przyjechać.

                            Mam nadzieje, że k-pax uchyli rąbka tajemnicy o swoim magiku.

                            Komentarz

                            • k-pax
                              Drive
                              • 2013
                              • 96
                              • Octavia I combi (1U5)
                              • BFQ 1.6 MPI 102 KM

                              #15
                              Witam.
                              U mnie żadnej różnicy w mocy nie dostrzegam (czy benzyna czy gaz). Nie wiem czy można umieszczać takie informacje na forum - mogą mnie posądzić o jakąś reklamę ale zaryzykuję. Mój gazownik to Pan Piotr a strona internetowa to: http://autonagaz.net/ .Oprócz mnie większość moich znajomych tam montowało instalacje i nikt złego słowa nie powiedział. A co najważniejsze kilka razy Pan Piotr reanimował instalacje po eksperymentach "druciarzy" :lol: .
                              Pozdrawiam
                              k-pax

                              Komentarz

                              • yunior81
                                RS
                                • 2010
                                • 1657
                                • Octavia I (1U2)
                                • BFQ 1.6 MPI 102 KM

                                #16
                                _Tomek, moim zdaniem nie ominie Cię wizyta u innego gazownika.

                                Komentarz

                                • _Tomek
                                  Drive
                                  • 2014
                                  • 58

                                  #17
                                  Kurczę powiem szczerze, że chyba od razu udam się do innego gaziarza. Bujanie się do tego mojego też kosztuje, a jeśli koleś nic nie zrobi to szkoda czasu i pieniędzy. Bo z tego co piszecie to ta instalacja jest po prostu źle ustawiona od samego początku.

                                  [ Dodano: Czw 12 Cze, 14 07:03 ]
                                  Witam
                                  Wczoraj podmieniłem sondę na starą - niby uszkodzoną - zero błędów na benzynie. Więc wymiana sondy faktycznie była pomyłką.
                                  Dzisiaj kontaktuje się z gaziarzem

                                  [ Dodano: Pią 13 Cze, 14 06:02 ]
                                  Cześć Panowie.
                                  Kontaktowałem się wczoraj z Panem Piotrem - na chwilę obecną jest na urlopie i kazał się kontaktować w przyszłym tygodniu.
                                  Przy okazji szukania na temat regulacji gazu wpadłem na ciekawe forum
                                  Ostatnia aktualizacja: 25-09-2013 [center] PODSTAWY MONTAÂŻU I STROJENIA INSTALACJI LPG NA PRZYKÂŁADZIE STEROWNIKA STAG [/center] Temat dla osób zaczynających p

                                  Mam również Staga instalację i tak pomyślałem, że sobie potestuje zgodnie z propozycją autora - co myślicie ??

                                  [ Dodano: Sob 14 Cze, 14 05:58 ]
                                  Witam po raz kolejny.
                                  Wczoraj dorwałem się do mojego cudeńka i przesunąłem nieco mnożnik do góry. Auto nie do poznania - qrcze aż jazda cieszy - dodajesz gazu i generalnie przyspiesza tak fajnie jak na benzynie - cudowne uczucie , a i spalanie dużo mniejsze mi wyszło - średnie mam 7,1 l/100 przy można powiedzieć spokojnej jeździe.
                                  Po przejechaniu 50 km sprawdziłem check - błąd dalej się pojawił, ale nie na blacie. Jak zajadę do domu to jeszcze spróbuje podnieść nieco mnożnik w zakresach gdzie się krzywa gazowa odchyla w prawo od benzynowej.
                                  Przy okazji spytam - ile robicie km. na gazie ??

                                  [ Dodano: Wto 12 Sie, 14 06:21 ]
                                  Witam
                                  Mój problem faktycznie rozwiązał polecony tutaj gaziarz. Okazało się, że nieprawidłowa konfiguracja instalacji gazowej była powodem problemów.
                                  50 zł. rozwiązało mój problem.

                                  Tym samym mam do sprzedania nową - 4 dni używaną sondę lambda do 1.6 BSE. Cena do uzgodnienia.

                                  Wszystkim dziękuje za pomoc i zainteresowanie.

                                  Komentarz

                                  Pracuję...